Toz gelişi ve UYARI…

Sahradan yoğun toz çıkışı oldu.Özellikle Ege Marmara ve Karadeniz bölgesi bu tozlardan fazlası ile etkilendi. Yani İstanbul’da Bursa’da Ankara’da yani yoğun yaşam merkezlerinde gördüğünüz sise kire pise benzer şey aslında Sahra tozları. İşte bu nedenle Bodrum’da Sn Kalkavan bey Jeep’i ile kaydı ve şarampole düştü. Yani tekerlekle yol arasına çanak çömlek olan kili koyarsan kayarsın, lastiğin yerliymiş ithalmiş araban büyükmüş küçükmüş otobüsmüş vs vs miş fark etmez. Uçaklarda böyle. Pilota öğretmişler ıslak zemine konacaksan sert in diye. E ıslak içinde kil minerali de varsa ne olacak bilen yok, ver elini pist dışı..veya kaygan yolda bile gitmek için yapılmış olan Jeep için bile şarampole yuvarlanmak.Dilimizde tüy bitti kardeşim bize toz geliyor tozz, öyle kilo falan değil yüzbinlerce ton geliyor her defasında işte dün ve bugün olduğu gibi. İyi de bundan hala ne meteorolojinin ne de akademisyenlerin haberi dahi yok. Diyecekler ki bizim modelde toz var. Toz bizi gelmiş geçmiş ta Ukraynaya gitmiş bizimkilerin modeli hala Mısır önünde az biraz var der. Daha tozun gelip gelmediğini tartışırlar ama elin alamanı benle dünyanın en büyük bulut odasında deney yapmak için anlaşmayı imzalamış bile.. Kuş elimizden uçup gidince de söyleseydin kardeşim diyecekler.. TÜBİTAK’ a müracaat etseydin diyecekler.. beni değerlendirecek hakem heyeti işin akademisyenleri olacak elbette şu yukarıda bahsettiklerim..toz geliyor muuu gelmiyor muuu..ben neredeyim  bunlar nerede..Neyse siz siz olun dikkat edin siz kaymazsanız bile karşınızdakiler kayabilir..zannedilir ki kaymak sadece buzda olur.. buz tozla karşınca daha kaygan oluyor bilen yok..

Detay görmek isterseniz aşağıdaki linki tıklayın.. bakın ne geliyormuş ne kadar geliyormuş.. en kızdığım da artık HvKK’lığı. Bu tozlarda uçurun F-16 larımızı sonra gelsin teknik arıza.. gitti bir uçak daha..yahu bunu okuyan canını seven bir pilot falan da mı yok aramızda.. ne diyor bu kendini bilmez hoca diyen falan..bu kadar ucuzmuyuz..bilime saygımız bu kadar mı….bugün kızgınım galiba.. aslında hiç te değilim ama sorumsuzluğa isyan ediyorum az biraz..kayın düşün pist dışına çıkın kaza yapın mı desem daha çarpıcı olacak anlamadım..

http://rapidfire.sci.gsfc.nasa.gov/realtime/2008347/crefl2_143.A2008347115001-2008347115500.4km.jpg

Category(s): Haberler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.